søndag den 1. februar 2015

Race report Slushcup #4


Ræs report i en vaske ægte omgang slush race #4.


Grid


Jeg har haft en super god trænings periode, mine tirsdags trænings pas har været lange og hårde, men jeg har responderet ret godt på træningen. Jeg har vågnet med god energi og ikke alt for trætte ben. I tirsdag var jeg og Niklas Petersen ude og køre 2 x 2 min maks intervaller, samt 25 min 80% som nok kravlet op i 90% undervejs, sådan er det jo når man er konkurrence mennesker. Niklas smokede mig i de maks intervaller, han har en fantastisk sprint evne. Jeg tager ikke højde for i min vintertræning at jeg skal kører slushcup, og syntes faktisk det er en fed udfordring at komme trænings træt og bare mase igennem. I dag var samme opskrift. Solid tung styrketræning i går, og lidt pump track med min søn. Op kl 6:30 og afsted kl 8 mod st. dyrehave Hillerød med musik i ørene. Puha sne på vejene, men solen kiggede frem. Jeg og Niklas varmet lidt op sammen, og som altid var der god stemning inden start. Temaet var tons, så der var kun 3 reelle stykker singletrack på samlet 2-3 km ud af de små 10 km hver omgang var, og få højdemeter. Måske ikke min kop te, men en god udfordring.  Emil Geraldi som fører med 1 point var på landholds samling, så jeg og Niklas var nok favoritter. 


Jeg blinker stadig stabil grus ud af øjene


Søeberg i hælene

Niklas lagde hårdt ud, som han er rigtig god til, men hans restitutions uge, havde fået trætheden og dvalen til at melde sin ankomst, og han måtte gasse af. Jeg havde nu følgeskab af en flok tændte H40 ryttere og hvor er det blæret at se hvor stærkt de kan køre på de flade grusveje. Jeg fik åbnet et hul på noget bakket singletrack, og tænkte jeg skulle køre alene herfra, men på de åbne flade stykker hev de mig ind, og jeg måtte lige have pusten. Jeg valgte at blive i gruppen lidt, også tænkte jeg at slå til på det sidste stykke singletrack op mod mål.


Så fik jeg vristet mig fri

 Jeg satte tempo, og fik hængtet dem af, men opdaget der var endnu et langt grusvejs stykke inden det aller sidste stykke singletrack! okay det betød jeg skulle holde kæden stram, for ville sgu ikke hales ind igen. Jeg blev heldigvis ikke truet, men de gamle gutter kørte super godt, og jeg kunne køre glad i mål som vinder af dagens slushcup.

Mit nye Garmin 920 trænings ur som jeg havde købt gennem Sponz MTB rabat aftale hos Cyclingfreak.dk fik jeg testet godt og grundigt. Jeg talte med Thomas Dybdahl, derovre fra og han rådet mig til at købe dette ur, det er altid svært at forholde sig til hvor meget det kan, men jeg må sige at af alt det uret kan, er dets bedste evne at være let at bruge, samt ultra præcis i GPS enheden og højdemålingen. Da jeg kom hjem uploaded uret gennem min telefons bluetooth og direkte til strava og trainingpeaks som er de medier jeg bruger til den slags, det er lige præcis så let sådan noget skal være at bruge, og det giver altid lidt ekstra movivation med noget lækkert grej :-) 

Her er dagens tal:
KM total: 95
Tid total 4 timer 35 min
Kalorier: 3573
Højde meter total: 726



Først eller sidst, så ser det altid godt ud at køre over mål stregen på baghjul



Min Cannondale FSI kørte som en drøm


Happy happy


Rune 2 og Jakob 3, rent Sponz MTB podie

De flotte billeder er lånt af sonnmedia v/ Gorm J. siiger

1 kommentar: